مطالعه در قبرس شمالی (هزینه آموزش در قبرس و صلاحیت)


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. آب و هوا مطبوع است و یک سوم جمعیت این کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تحصیل در امن ترین کشور کوچک دنیا با قیمتی مقرون به صرفه یکی از مهمترین موارد برای مهاجران است. اگر اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی می خواهید، لطفاً دستورالعمل های این صفحه را مشاهده کنید.

مدارس قبرس شمالی

سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در دوره پیش دبستانی شرکت کنند. آموزش پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اختیاری است، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است. دوره های پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای تمامی کودکان برگزار می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا ilk école است که کودکان از سن 5 سالگی در آن تحصیل می کنند. سطح بعدی urta école یا دبیرستان (دوره قبلی در ایران) به مدت سه سال است. دوره بعدی تحصیل چهار سال طول می کشد که دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته تخصصی خود را انتخاب کنند (مانند دبیرستان، دانشکده فنی و پیش دانشگاهی در ایران). برای  اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی قبرس یورومای با ما تماس بگیرید.


تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

از نظر کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد و تفاوت اصلی در زمان تعطیلی مدارس است که در مدارس دولتی تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا ساعت 18 ارائه می شود.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی آموزش رایگان مدارس دولتی را برای همه ساکنان دائم یا موقت این کشور در دسترس قرار داده است. این بدان معناست که همه افرادی که ویزای اقامت (چه موقت یا دائمی) در قبرس شمالی دارند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت کنند و از پیشنهادات آموزش رایگان دولت استفاده کنند.

در این مدارس خدمات نیز رایگان است. برخی مدارس لباس فرم را از والدین می پذیرند و برخی مدارس نه. هزینه کتب درسی و نوشت افزار توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس برای لوازم التحریر هزینه می گیرند. اما کتاب به همه دانش آموزان رایگان داده می شود.

هزینه تحصیل در مدارس غیرانتفاعی از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل هزینه های غذا و آموزش می شود. برای خدمات حمل و نقل هزینه اضافی وجود دارد.

سیستم نمره دهی در مدارس در قبرس شمالی چگونه است؟

نمرات دبستان بر اساس مقیاس عالی - خوب - متوسط ​​و نیاز به پیشرفت درجه بندی می شود و مقطع متوسطه بین 1 تا 10 درجه بندی می شود.

کدام زبانها در مدارس در قبرس شمالی یورومای تدریس می شوند؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان با زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما ترکی بلد نباشد مشکلی نخواهد داشت. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه زیادی در برقراری ارتباط با دانش آموزانی که هیچ دانشی از زبان ترکی ندارند، دارند. علاوه بر این دوره های آموزشی ترکی در مدارس به صورت رایگان برگزار می شود و مطمئن باشید فرزندان شما پس از چند ماه حضور در مدرسه زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

فواید تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجو در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه از امتیازات ویژه ای برخوردار است، مانند تخفیف در شهریه. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی امتیازی برای ورود به دانشگاه محسوب می شود. البته آیا دانش آموزانی که به مدارس دولتی یا غیرانتفاعی می روند می توانند به عنوان دانش آموزی که دوره متوسطه خود را به زبان ترکی به پایان رسانده اند از این امتیاز بهره مند شوند.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس چیست؟

همانطور که گفته شد ، برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به گواهی زبان ندارید. از آنجا که همه دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (دو بار در سال) آزمایشاتی مانند آیلتس را انجام می دهند. بسته به نمره کسب شده، داوطلبان می توانند تحصیلات خود را ادامه دهند یا یک دوره زبان را همراه با دوره بگذرانند یا برای یک یا دو ترم در یک کالج زبان خاص شرکت کنند.

اگر می خواهید در رشته پزشکی و دندانپزشکی تحصیل کنید شما باید یک مدرک را در یک زمینه آزمایشی یا ریاضی به پایان برسانید. علاوه بر این ، گواهی بیش از 16 مورد برای دانشگاه مدیترانه شرقی لازم است. و دانشگاه های خاورمیانه و به طور متوسط ​​بیش از 14 برای دانشگاه بین المللی قبرس.

داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد الزامی نیست و دانشجو می تواند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز در رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کند.

تحصیل در مقطع دکترا به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس نیاز دارد. تهیه پروپوزال دکتری نیز ضروری است.

اصل مدرک + ترجمه رسمی دیپلم + اصل ریز نمرات + ترجمه رسمی ریز نمرات + عکس پرسنلی با زمینه سفید 3.4 + مدارک معتبر گذرنامه مورد نیاز برای مقطع کارشناسی

کلیه مدارک مورد نیاز برای اخذ مدرک کارشناسی + اصل مدرک کارشناسی و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات کارشناسی و ترجمه مدارک مورد نیاز برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد + فوق لیسانس و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی آنها + پروپوزال تحقیق دکتری + CV و مقالات در صورت وجود مدارک مورد نیاز دوره دکتری

شرایط تحصیل در قبرس

به منظور تضمین امنیت کشور، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت را تشدید می کند. یکی از مهم ترین فاکتورهای درخواست مجوز تحصیل به دانشگاه و اداره مهاجرت این است که دانشجو در حال تحصیل باشد. مثلا کسانی که به دلیل سهولت ویزای دانشجویی از این روش استفاده می کنند و در کلاس شرکت نمی کنند از دانشگاه اخراج می شوند و اگر دانشجو از دانشگاه اخراج شود پلیس مهاجرت تقریبا وقت کمی می دهد. یک ماه برای خروج فرد از کشور و در صورت عدم خروج روزانه جریمه می شود.

در صورت ارتکاب جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و نمی تواند دوباره وارد کشور شود. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار خواهد بود.

روش تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. در دو دانشگاه در مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، بسیاری از رشته ها به زبان ترکی ارائه می شوند. یادگیری زبان ترکی در قبرس برای کسانی که قصد کار در قبرس شمالی را دارند یک مزیت بزرگ است. تنوع دروس در تمامی سطوح بسیار بالاست و تدریس معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (دریای مدیترانه شرقی) و NEU (خاور نزدیک) از جمله دانشگاه هایی هستند که امکانات آموزش آنلاین را ارائه می دهند. مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه ها از طریق آموزش از راه دور ارائه می شود و فرصتی عالی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس شرکت کنند اما مایل به اخذ مدرک از یک دانشگاه معتبر خارجی هستند.

برای ویزای دانشجویی در قبرس اقدام کنید

روند درخواست ویزای دانشجویی قبرس بسیار ساده و سر راست است. متقاضی در قبرس پس از پذیرش مطالعه می شود. شما ملزم به پرداخت شهریه اولیه به دانشگاه هستید. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش دانشجو را صادر می کند. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای است که به پلیس مهاجرت در فرودگاه ارجان با محتوای زیر خطاب شده است: این شخص دانشجوی تمام وقت دانشگاه ما است و شما باید درخواست را تکمیل کنید. صدور ویزای دانشجویی.

دانشجویان پس از گذراندن از پلیس فرودگاه و گرفتن ویزای 3 ماهه فرودگاهی پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای آپارتمان دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجو شش ماه فرصت دارد. می توانید برای ویزای دانشجویی یک یا دو ساله اقدام کنید.

این روش به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در یک اداره دولتی نیست. تنها کاری که دانشجویان انجام می دهند انجام معاینه پزشکی است که نشان می دهد متقاضی تحصیل در قبرس مسری نیست.

دانشگاه های مختلف در قبرس شمالی

بهترین از نظر کیفیت آموزش: دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

بزرگترین و مشهورترین دانشگاه در قبرس شمالی دانشگاه EMU است. این مرکز علمی در شهر فاماگوستا واقع شده است و دارای امکانات بسیاری است ، از ساحل گرفته تا آزمایشگاه های علوم مجهز. هنگام ورود به این دانشگاه ، دانشجویان با منابع زیادی وارد یک جامعه علمی می شوند. این دانشگاه همه چیز را از استخر شنا تا غذاهای بین المللی ارائه می دهد.

دانشگاه EMU با تمامی مراکز علمی معتبر دنیا ارتباط بسیار خوبی دارد. و می تواند پلی امن و زیبا برای شما در دوران دانشجویی و کشورهایی مانند آمریکا و کانادا باشد. مدارک تحصیلی این دانشگاه در سراسر جهان با رتبه های بسیار بالا پذیرفته می شود. و جالب است بدانید که دانشگاه EMU مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و 50 درصد بورسیه تحصیلی را به تمام دانشجویان خارجی ارائه می دهد. اگر او در دو ترم اول به میانگین A دست یابد، ممکن است دانشجو واجد شرایط بورسیه 100٪ برای تحصیلات تکمیلی باشد. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره تخصصی را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه گواهی فارغ التحصیلی دریافت می کنند.

سال تاسیس: 1979

رتبه قبرس شمالی: 1

رتبه در جزیره قبرس: 2

رده بندی ترکیه و قبرس: 13

رتبه جهانی: 501-600

بهترین برای دوره های پزشکی: دانشگاه NEU خاور نزدیک

این دانشگاه اولین و قدیمی ترین مرکز آموزش پزشکی در قبرس شمالی است و دارای آزمایشگاه های مجهز می باشد. بزرگترین بیمارستان دولتی قبرس نیز متعلق به این دانشگاه است. دانشجویان کل دوره تحصیل خود را در قبرس شمالی می گذرانند.

امتیاز کلی: حدود 600

شهریه دانشگاه نیر

دارو به زبان ترکی 13 هزار و 480 یورو در سال

پزشکی به زبان انگلیسی 13 هزار و 480 یورو در سال

دندانپزشکی به زبان انگلیسی 12 هزار و 430 یورو در سال

تاندان ساسی به زبان ترکی 10 هزار 120 یورو در سال

داروخانه به زبان انگلیسی 4 هزار و 765 یورو در سال

مقطع کارشناسی 3 هزار و 190 یورو در سال است

هزینه دوره پیش سلامت 750 یورو در هر ترم است

دانشکده ترکی و انگلیسی 2 2000 در سال

بهترین ها برای آموزش با کیفیت و ارزان، گروه پزشکی: دانشگاه ADAKENT

این دانشگاه در سال 2015 توسط گروه آموزشی اروپا که بیش از چهل سال سابقه در زمینه ساخت مراکز علمی معتبر دارد، تاسیس شد. دفتر مرکزی این دانشگاه در استانبول ترکیه قرار دارد. گروه موسس آداکانت با دانشگاه کنت ایالت اوهایو آمریکا که یکی از تخصص های این مرکز علمی می باشد همکاری بسیار خوبی دارد.

به غیر از گروه پزشکی، این دانشگاه تنها سه رشته در مقطع کارشناسی را ارائه می دهد: حقوق - انگلیسی - تجارت و اقتصاد.

رتبه کل: حدود 800

بهترین از نظر شهریه: دانشگاه بین المللی CIU قبرس

این دانشگاه بورسیه های عالی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این اولین انتخاب از بین بسیاری از برنامه ها است.

امتیاز کلی: حدود 2200

بهترین برای تحصیل در هوانوردی: دانشگاه آمریکایی GAU گیرنه

دوره های آزمایشی در دانشگاه آمریکایی گیرنه بر اساس IAA توسعه و اجرا می شود. (مخفف International Academy of Aviation). دوره های ارائه شده در بخش پرواز شامل مدیریت هوانوردی و خلبانی است.

شرایط پذیرش در دوره خلبانی:

1: متقاضیان باید گواهی پزشکی درجه یک (کلاس-1) صادر شده توسط یک مرکز مجاز هواپزشکی داشته باشند. این سند باید توسط اداره کل هواپیمایی کشوری (DGCA) پذیرفته شود. گواهی سلامت مربوطه گواهی می دهد که دانشجو برای پروازهای متعدد محدودیتی ندارد.

2: گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی عدم ثبت سوابق پزشکی قانونی از کشور مبدا با ترجمه رسمی.

3- گواهینامه آموزش ؛ مدارک شناسایی مشترک از جمله پاسپورت و عکس

هزینه تحصیل این دوره تقریباً هفت هزار یورو در سال (6950 یورو) می باشد.

امتیاز کل: حدود 6000

بهترین برای تحصیل علوم دریایی، مهندسی دریا و ناوبری: دانشگاه گیرنه

این دانشگاه در شهر زیبای گیرنه واقع شده است و بخش علوم دریایی دانشگاه طیف گسترده ای از رشته ها از مهندسی تا شیلات را ارائه می دهد. البته بیشتر رشته ها برای مقطع کارشناسی است.

رتبه کل: حدود 8000

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

این هزینه ها به لیر ترکیه پرداخت می شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، برای واقعی تر شدن قیمت ها و عدم تغییر در طول زمان به دلیل تورم لیر، به دلار تبدیل شده است.

قیمت هتل 250 دلار در ماه (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت) می باشد.

مواد غذایی ماهانه از 150 دلار به بالا

بلیط دانشجویی سینما: یک دلار

کارتینگ؛ بولینگ؛ بازی های رایانه ای: سه دلار یا بیشتر

کرایه ماشین: 20-30 دلار در روز

هزینه های مربوط به سلامتی برای عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار در ماه و بالاتر

محصولات شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه روزانه بسته تلفن همراه (اینترنت، تلفن و پیامک): 10 دلار در ماه - وعده های غذایی در رستوران: 2 تا 20 دلار.

مقالات و کتاب های درسی برای یک ترم: 20 تا 50 دلار

حمل و نقل 10 دقیقه مسیر: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

معایب و مزایای تحصیل در قبرس

عیب تحصیل در قبرس شمالی کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر بزرگ و روستای زیبا است و جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور بر پایه صنعت ساخت و ساز و گردشگری استوار است. و اگر رشته تحصیلی شما به این سمت نرود، امید چندانی به شغل آینده در این کشور نخواهید داشت.

قبرس شمالی و جنوبی عضو معاهده شینگن نیستند: اخذ ویزای شینگن از قبرس شمالی کار سختی نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید آنها را دنبال کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: بدون نیاز به منابع مالی

2: اجازه اقامت همراهان در طول تحصیل

3: مجوز کار پاره وقت

4: بیمه کامل و مراقبت های پزشکی برای دانشجویان

5: احتمال تطبیق واحدهای منتقل شده

6: نداشتن شرط سنی

7: عدم توجه به مکالمات دانشگاهی

8: بدون نیاز به مدرک زبان

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان اصلی تشکیل شده است. فاماگوستا یک شهر دانشجویی در شمال قبرس است. تقریباً صد و بیست هزار دانشجوی خارجی در این کشور وجود دارد که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در قبرس شمالی کاوش می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. ابتدا باید بگوییم که تلفظ Magusa اشتباه است و تلفظ صحیح موسی است. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا شهر مرکزی استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که اسکله یا اسکله را احاطه کرده است. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در شرق جزیره است و دارای آثار باستانی زیبا و غنی از جمله کاخ Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر وجود یک دانشگاه عالی قدیمی است که در قبرس شمالی یعنی دانشگاه مدیترانه شرقی قدرت دارد. ، این شهر. فرآیند پذیرش در دانشگاه AMU آسان است، اما خروج از این دانشگاه آسان نیست، دانشجو باید سخت کار کند و دوره ها را مطالعه کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل کرده اند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها دارای خدمات بین شهری رایگان هستند. و همین مشکل باعث شده است که بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و دانشگاه های دیگر شهرهای دیگر را برای تحصیل انتخاب کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد