معایب استفاده از ماشین ظرفشویی


مطالعات علمی جدید در مورد خطرات استفاده از ماشین ظرفشویی نشان می دهد که اگرچه ماشین ظرفشویی شما ظروف ضد زنگ را ارائه می دهد، اما بستر بسیار مناسبی را برای رشد و تکثیر قارچ های بیماری زا نیز فراهم می کند.

میکروب ها (از ویروس ها گرفته تا باکتری ها و قارچ ها) همه جا هستند، از جمله بدن انسان و سطح پوست! بنابراین، تعجب آور نیست که محققان می گویند لوازم آشپزخانه سخاوتمندترین خانه داران هستند، بنابراین این مقاله را از Home Central دنبال کنید تا با مضرات استفاده از ماشین ظرفشویی بیشتر آشنا شوید.

عدم استفاده از لباسشویی

اولین نگرانی هر کسی که ماشین ظرفشویی دارد، هزینه های مربوط به راه اندازی  بهترین ماشین ظرفشویی بوش  است. ماشین ظرفشویی برای کار کردن نه تنها به آب، بلکه به برق و صابون مخصوص نیز نیاز دارد. زمانی که تصمیم به خرید هر نوع فیلتری دارید، سرمایه گذاری اولیه و هزینه باید در راس محاسبات شما باشد. برچسب "مهمانی کوچک" فقط در مورد وسایل تزئینی خانه صدق نمی کند. با خرید هوشمندانه و جستجوی ارزان‌ترین گزینه‌ها، می‌توانید در هزینه کارکرد و نگهداری ماشین ظرفشویی خود صرفه‌جویی کنید. همچنین باید هزینه خرید ماشین ظرفشویی مایع یا قرص را نیز در نظر بگیرید که معمولاً گرانتر از مواد شوینده دستی است.


خطرات قارچ های بیماری زا در ماشین ظرفشویی

همه قارچ ها به یک شکل روی افراد تأثیر نمی گذارند. بخش زیادی از قارچ ها بی ضرر هستند، در حالی که سایر قسمت های آنها می توانند در بدن ما ریشه دوانده، تکثیر شوند و تأثیر مخربی بر عملکرد اندام های ما بگذارند.

در ژانویه 2018، محققان مطالعاتی را در مورد قارچ‌های بیماری‌زای موجود در ماشین ظرفشویی در مجله Applied Biology and Environment منتشر کردند. در این مطالعه نسبتاً جامع در مورد خطرات استفاده از ماشین ظرفشویی، بیوفیلم های نصب شده بر روی درب 24 ماشین ظرفشویی برای جمع آوری نمونه هایی از باکتری ها و قارچ ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

تعدادی از گونه‌های قارچی که محققان در این آزمایش کشف کردند، برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا کسانی که اخیراً از یک بیماری قبلی بهبود یافته‌اند، خطرناک هستند. در بین نمونه های یافت شده، قارچ های زیر بیشترین فراوانی را داشتند:

کاندیدا: این یک نوع قارچ سفید است که باعث عفونت های دهان، گلو، واژینیت، کاندیدیازیس مهاجم و عفونت های مخمر خون می شود.

کریپتوکوکوس: این قارچی است که در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف استنشاق می‌شود که می‌تواند باعث کریپتوکوکوز شود. این بیماری می تواند به ریه ها یا سیستم عصبی مرکزی آسیب برساند. افراد مبتلا به HIV/AIDS ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کریپتوکوک یا آنسفالیت باشند.

رودوتورولا (Rhodotorula): قارچ قرمز رنگی که قبلاً تصور نمی‌شد خطرناک باشد، اما اکنون به عنوان عامل عفونت جریان خون در افراد دارای کاتترهای ورید مرکزی (CVC) شناخته شده است.

چرا قارچ ها در ماشین ظرفشویی نمی میرند؟

ایده کلی خدمات پس از فروش لوازم خانگی بوش  این است که اگر می خواهید لکه های سرسخت را پاک کنید، باید آنها را در آب گرم و مواد شوینده ظرفشویی یا صابون خیس کنید. اگرچه این توصیه خوبی است، اما در برابر قارچ هایی مانند مخمرها و کپک ها کار نمی کند. برخی از انواع قارچ ها کاملاً مقاوم هستند و می توانند در محیط های بسیار خشن که برای سایر میکروب ها کشنده هستند رشد کنند. بنابراین، آب داغ و صابون می توانند رشد کپک را به جای متوقف کردن آن تشویق کنند. ممکن است این الگوی رشد را در مناطق دیگر خانه که گرم و مرطوب هستند، مانند ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی یا دوش، دیده باشید.


دستورالعمل استفاده از ماشین ظرفشویی

اجسام نوک تیز مانند چاقو و چنگال را به سمت پایین در سبد قرار دهید. قاشق ها را بردارید تا فضای بیشتری برای سایر اقلام موجود در سبد داشته باشید. این کار از بریدن یا سوراخ شدن پوست هنگام تخلیه ظروف پس از تمیز کردن جلوگیری می کند.

هنگام قرار دادن ظروف شیشه ای در ماشین ظرفشویی، حتما آن را به آرامی قرار دهید تا از شکستن یا خرد شدن آن جلوگیری شود. ظروف شیشه ای باید محکم و محکم قرار داده شوند تا با شروع چرخه شستشو، فشار آب با یکدیگر برخورد نکند و نشکند.

از پر کردن بیش از حد ظروف در خودرو خودداری کنید. قرار دادن ظروف خارج از ظرفیت ماشین ظرفشویی می تواند منجر به مشکلات مختلفی مانند کثیف شدن ظروف یا شکستگی ظروف شود. ظروف خود را به گروه های مختلف تقسیم کنید و آنها را به درستی روی قفسه ها قرار دهید.

بعد از استفاده طولانی مدت اجازه دهید ماشین ظرفشویی خنک شود. استفاده طولانی مدت از ماشین ظرفشویی می تواند باعث گرم شدن بیش از حد قطعات و ایجاد بخار قوی شود که می تواند پوست شما را بسوزاند. قبل از برداشتن ظروف، مطمئن شوید که قفسه به اندازه کافی خنک باشد تا آن را لمس کنید تا از سوختگی پوست جلوگیری کنید.

همیشه هنگام بارگیری یا تخلیه ظروف ماشین ظرفشویی را خاموش کنید تا از هر گونه حادثه ای جلوگیری شود.

با اضافه کردن قفل کودک، ماشین ظرفشویی خود را ایمن تر کنید. بهتر است کودکان را در حین کار از ماشین ظرفشویی دور نگه دارید.

مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی و قرص های ظرفشویی را از دسترس کودکان دور نگه دارید تا از بلع و مسمومیت تصادفی جلوگیری شود.

هنگام استفاده از مواد شوینده، برچسب دستورالعمل را به دقت بخوانید. فقط از مقدار توصیه شده مناسب برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

فقط زمانی که قصد استفاده از ماشین ظرفشویی را دارید ماشین ظرفشویی را پر کنید. با این کار از ورود کودکان به باغ و مسمومیت تصادفی آنها با مواد شیمیایی جلوگیری می کنید.

صابون ظرفشویی را با سایر مواد شوینده یا سفید کننده مخلوط نکنید. زیرا بخارات تحریک کننده ای ایجاد می کند که استنشاق آن بسیار خطرناک است.

مواد شوینده و سایر مواد شوینده را در ظروف اصلی و دارای برچسب مناسب نگهداری کنید تا کودکان دچار اشتباهات غذایی نشوند.

قابلمه و تابه های نچسب را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. فرآیند شستشو می تواند پوشش نچسب این صفحات را از بین ببرد و به مرور زمان باعث تکان خوردن آنها شود. از قرار دادن صفحات نچسب در ماشین ظرفشویی خودداری کنید، مگر اینکه در دستورالعمل استفاده از صفحه نچسب به وضوح ذکر شده باشد که شستشوی صفحه در ماشین ظرفشویی مانعی ندارد.

مطمئن شوید ظروف شما قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. ماشین ظرفشویی از دمای بالا برای تمیز کردن و شستن ظروف استفاده می کند. در چنین دماهایی، پلاستیک در نهایت تغییر شکل داده یا می شکند. پس بهتر است آنها را با دست و در دمای پایین بشویید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد