در سال ۹۶ نزدیک به دو میلیارد و دویست هزار دلار لوازم آرایش وارد کشور شده است


باکتری اشرشیا کلای و کلبسیلا اکسی توکا بهطور طبیعی قادر به تخمیر طیف وسیعی از قندها است و بنابراین بیشتر تلاشها در این دو میکروارگانیسم بهمنظور تولید اتانول متمرکز شده است (۵). غلظت محصولات تخمیر استات و اتانول بهترتیب ۹۳ و ۵۳درصد افزایش پیدا کرد. NADH,H برای تولید هر مولکول اتانول استفاده میکنند؛ بنابراین انتظار میرود که بیان ژنهای پیروات دکربوکسیلاز و الکل دهیدروژناز در باکتری اشرشیا کلای باعث شوند میزان تولید اتانول در این باکتری بهمیزان قابلتوجهی افزایش پیدا کند (۵). رشد سریع تکنولوژی دستیابی به پروسه­های جدید تولید، جایگزینی مواد مصنوعی به جای الیاف طبیعی و سنتز هزاران نوع مواد و ترکیبات شیمیایی باعث افزایش حجم پسماندهای صنعتی و دربرخی موارد باعث تولید پسماندهای خطرناک گردیده است. ارگانو هالیدها در صنایع دارویی با بسیاری از داروهای حاوی ترکیبات ارگانو آلدئید نقش مهمی را ایفا میکنند. حال که با برخی از کاربردهای بیوتکنولوژی و محصولات آن در صنایع آرایشی بهداشتی آشنا شدید میتوانید همکاری هر چه بیشتر بین این دو بخش را ببینید. 

در سال ۹۶ نزدیک به دو میلیارد و دویست هزار دلار لوازم آرایش وارد کشور شده است که تنها فقط ۲۰۰ میلیون دلار آن به صورت قانونی وارد کشور شده است و در گمرک ایران ثبت شده است .اگر درباره هزینه این اقلام سوالاتی در ذهن دارید بد نیست که به مقاله ای با نام هزینه واردات لوازم آرایشی مراجعه کنید. 2 نوع از مشتقات ایزوتیازولین که در بالا ذکر شد ، متیل کلرو ایزوتیازولین(MCI) و متیل ایزوتیازولین (MI) در مواد آرایشی و بهداشتی استفاده می شوند. امروزه فرآورده­های دریایی نقش قابل توجهی در تأمین غذای بشر دارند، با شناسایی ارزش و برتری غذایی این فرآورده­ها بر دیگر مواد پروتئینی، روز به روز بر مصرف آنها افزوده می­شود (14و25). مزایای تغذیه از پروتئین­های دریایی باعث شده که آبزیان بعنوان مهمترین ماده غذایی تأمین کننده احتیاجات غذایی جوامع بشری مورد توجه قرار گیرند (18). غذا­های دریایی بعلت کیفیت بالای پروتئین، از اهمیت بسیار زیادی بر­خوردار هستند. اگرچه مخمرها سهم بسزایی بهعنوان تولیدکنندگان اتانول دارند، محدودیتهایی نیز نظیر طیف محدود مصرف ماده اولیه، تحمل پایین به الکل و تبعیت کمتر از دستکاری ژنتیکی دارند (۳).زایموموناس موبیلیس بهعنوان یک باکتری گرم منفی میتواند بهعنوان ارگانیسم جایگزین در تولید سوخت اتانول برای مقیاسهای بزرگ در نظر گرفته شود که مقاومت آن به ۱۲۰ گرم/ لیتر (در حدود ۱۲درصد) میرسد (۶).

گونههای وحشی زایموموناس موبیلیس تنها قادر به استفاده از گلوکز، فروکتوز و ساکارز هستند؛ برای حل این مشکل از راهبرد دستکارزی ژنتیکی استفاده شده است. دستیابی به عملکرد بالای اتانول بدین معنی است که باید سویههایی تولید کرد که محصولات جانبی کمتری تولید کنند و قادر به متابولیزهکردن همه قندهای اصلی باشند (۴). تفاوت اصلی مواد شیمیایی آلی و معدنی در حضور یک اتم کربن است. معرف ها و مواد شیمیایی آزمایشگاهی شامل مواد با خلوص کافی برای استفاده در آنالیز شیمیایی ، واکنش های شیمیایی یا تست های فیزیکی هستند. در آنالیز RT-PCR استفاده شد. و همکاران همسانهسازی ژن پیروات دکربوکسیلاز جداشده از مخمر را در باکتری اشرشیا کلای با موفقیت انجام دادند و افزایش تولید اتانول در باکتری اشرشیا کلی را بهمیزان ۱۵ گرم/ لیتر نشان دادند، برای این منظور از راهاندازهای قوی استفاده استفاده شد (۸). اسانسهای خوراکی در واقع موادی هستند که از عصاره مواد طبیعی و گیاهان معطر به منظور ایجاد طعم و بوی عالی و دلپذیر در پخت بسیاری از غذاها به کار می روند. با توجه به حساسیت موضوع، برای خرید مواد اولیه مورد نیاز در یک آزمایشگاه، فارغ از این که حجم مواد مورد نیاز چه اندازه باشد، باید به سراغ شرکت های تولیدکننده داخلی یا تامین کننده وارداتی رفت که این مواد را از بهترین کیفیت ارائه داده و ضمانت قطعی در خصوص آن ها وجود داشته باشد.

البته باید بدانید که کارشناسان شرکت می توانند بسته به نوع فعالیتی که شما دارید راهنمایی تان کنند تا مناسب ترین اندازه و حجم این کالا را برای فعالیت های آزمایشگی خود خریداری کنید و مورد استفاده قرار دهید. برای خرید از شرکت ارج شیمی گستران از کارشناسان فروش ما قیمت را استعلام وبعد ثبت سفارش کنید. در بررسی حاضر، نانو­ذرات مورد استفاده توسط آزمایشگاه شیمی تجزیه پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه تهیه و در غلظت­های مختلف بر حسب میکرو­گرم در هر گرم غذا مورد استفاده قرارگرفتند. نتیجه گیری: در مجموع نتایج پیشنهاد می کند باتوجه به اینکه مطالعات نشان می دهد نانو ذرات بنتونیت دارای سمیت کم و یا بدون سمیت می باشند، استنشاق نانو ذرات بنتونیت در غلظت های کم تاثیری بر روی میزان MDA و TAC ندارند. همانطور که می دانیم استفاده از این مواد به دلیل ایجاد تنوع در طعم، اصلاح و پوشاندن عطر و مزه های ناخوشایند و تاکید بر طعمها در مواد غذایی بسیار مرسوم و متداول شده است.

فرمولاسیون آرایشی و بهداشتی پیشگامان شیمی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد