4 تجربی و افکار-خم کردن علت درد پا از زانو به پایین روش‌ها که در کتاب‌های درسی {نخواهید داشت}


روغن گیاهی روش دیگری در کاهش مشکل سرد شدن پاهایتان است که با ماساژ دادن آن می توانید به بهبود جریان خون در پا و رفع مشکلات پوستی یا غیر پوستی کمک کنید. اگر دردی که شبیه به درد جلوی ساق پا است، بهتر نشود، ممکن است ترک کوچکی در استخوان ساق پا وجود داشته باشد. ایجاد کانونهای عفونی: در زنانی که دچار عفونت میشوند ممکن است آبسه و کیست در لولههای رحمی، تخمدان و حتی دیواره داخلی رحم بروز کند. دچار میخچهای شدهاید که عفونت کرده و دردناک است: در این صورت مراجعه به پزشک جهت دریافت مراقبتهای اورژانسی الزامی است. این احتمال بسیار کم است زیرا بورگر بیماری بسیار نادری است، با این حال در افرادی که سیگار می کشند بسیار پیش می آید و باعث سرد بودن پاهایشان می شود، این اتفاق که به مصرف تنباکو مربوط است عروق دست و پا را متورم می کند و جریان خون را کند کرده باعث ایجاد لخته خون و عفونت می شود، این مسئله در مردان زیر ۴۵ سال بیشتر دیده شده است و در صورت ابتلا باید به طور کامل مصرف تنباکو را قطع کرد. هنگامی که اعصاب تحت فشار باشند، اختلال در هدایت پیام های الکتریکی ممکن است بیشتر شود و احساس سر شدگی و گزگز یا سوزن سوزن شدن را در افراد ایجاد کند.

تیروئید: یکی دیگر از علت های سر شدگی پا و سوزن سوزن شدن آن می تواند کم کاری تیروئید یا پرکاری آن باشد، زیرا تیروئید یک اختلال هورمونی بوده و تعادل هورمون های بدن را تغییر می دهد شما ممکن است دچار ورم بدن یا فشار در ناحیه اعصاب شوید، راه تشخیص تیروئید سخت بوده و برای تشخیص حتما به یک ارتوپدی مراجعه کنید. برخی مواقع این درد در طول روز برای فرد پیش نمیآید و فقط شبها این درد در پا حس میشود. دیسک کمر و فشار روی اعصاب: طی تحقیقات انجام شده نشان می دهد که اگر از فرد مبتلا به دیسک کمر یا زانو سوالی در رابطه با بیماریاش پرسیده شود، حتما از سوزن سوزن شدن، گزگز یا بی حسی پاهایش شکایت می کند؛ زیرا فرد مبتلا به دیسک کمر در طول روز چندین بار دچار سر شدگی دست و پا می شود، بی حسی پا یکی از علت های دیسک کمر است.

کفش در بهبود پا درد چقدر موثر است ؟ اگر اهل مصرف عرقیات گیاهی هستید می توانید به جای دمنوش از عرق های گیاهی استفاده کنید، توجه کنید که مصرف عرقیات گیاهی ممکن است نسبت به دمنوش ها به طور قوی تری عمل کند و یا عوارض مختلفی در پی داشته باشد و افراد قبل از مصرف باید درمورد تداخل های دارویی و تناسب عرقیات با بدن خود تحقیق کنند. بیماری رینود باعث ایجاد واکنش بدن نسبت به سرما می شود، وقتی که دما پایین می آید در انگشت های دست و پا ممکن است حس کرختی و انجماد داشته باشید که حتی گاهی با کبود شدن انگشت ها همراه است، این اتفاق در صورت گرم کردن انگشت ها باعث سوزن سوزن شدن و قرمزی آن ها می شود، معمولا علت این حملات را هوای سرد، کولر ، استرس و اضطراب دانسته اند، در این بیماری ممکن است برخی از عروق دچار مشکل شوند یعنی رگ هایی که خون را از قلب به قسمت های دیگر بدن می برند، در اثر اسپاسم این عروق ان ها باریک می شوند و خون کمتر به اعضای بدن می رسد که بیشتر در مناطق سرد و در خانم ها پیش می آید.

این روغن سردی دست و پا را از بین می برد و بهترین روش برای استفاده از آن این است که در یک لگن آب سرد و در یک لگن آب گرم پر کنید و در هر دو چند قطره روغن نعناع بریزید، دو دقیقه پاهایتان را در آب سرد بگذارید و بعد یک دقیقه آن ها را در آب گرم نگه دارید، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید و بعد پاهایتان را خشک کرده و جوراب بپوشید. برای جلوگیری از این روند و با ذکر برخی از نکات مورد نیاز و پاسخ به سوال “برای بی حسی پا به چه دکتری مراجعه کنیم؟ تیروئید هورمون هایی می سازد که به کنترل بسیاری از عملکردهای حیاتی بدن کمک می کنند.کم کاری تیروئید می تواند باعث درد، سوزش و بی حسی در دست ها و پاهای شما شود. این عارضه می تواند منجر به از دست دادن احساس در پاها و دستان شما شود. در دوران بارداری این پادرد میتواند دلایلی چون افزایش حجم خون، فشار بر بدن به دلیل تحمل وزن بیشتر، مسدودکردن مایعات در پاها به دلیل اینکه رحیم فشار بیشتری بر وریدها وارد میکند.

زنان باردار به دلیل آن که وزن زیادی را تحمل میکنند ممکن است دیواره وریدهای پاهایشان نازک شده و دچار واریس شوند. گاهی اوقات استفاده از گرما یا سرما برای درمان درد عضلات یا جراحت ممکن است موثر باشد. اما گاهی اوقات فیزیوتراپی مورد نیاز است. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث سرد شدن دست و پا شود، این دلایل باید در فرد مورد نظر بررسی شوند تا درمان مناسبی با توجه به شرایط فرد مشخص شود، در اکثر مشکلات مربوط به سرد شدن دست و پا ریشه اصلی اتفاق به نرسیدن خون کافی به اعضای بدن برمی گردد که با دلایل زیادی پیش می آید. حتی اگر به نوروپاتی محیطی دیابتی مبتلا شوند، فرد باید به بهترین شکل ممکن سطح قند خون خود را کنترل کند. بسیاری از تومورها سرطانی نیستند(خوش خیم هستند)، اما ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. ممکن است علتی که باعث می شود تا پاهایتان سرد باشند ابتلا به آنمی باشد، در این مشکل بدن به اندازه کافی گلبول قرمز تولید نمی کند و یا گلبول های آن زیاد سالم نیستند و انتقال اکسیژن را به درستی انجام نمی دهند، البته برای تشخیص این بیماری باید به پزشک مراجعه کرد زیرا ممکن است علائم بیماری دیگری شبیه آنمی باشد، پس به این مسئله توجه داشته باشید که کم شدن میزان گردش خون در بدن باعث می شود که پاها سرد شوند.

توجه کنید که قبل از هر کاری اول باید علت سرد بودن پاهایشان خود را کشف کنید، اگر در این کار مشکل دارید باید سراغ متخصص بروید و توسط پزشک معاینه شوید، بعد از این مرحله داروی مخصوص مشکل خود را دریافت می کنید و می توانید مراحل درمان را طی کنید، در ادامه چند مورد از مواردی که بهتر است رعایت کنید تا پاهایتان گرم بمانند را بیان می کنیم. دمنوش گل گاو زبان تاثیر زیادی در بهبود گردش خون دارد و می تواند باعث کنترل حرارت بدن شود، این دمنوش با ایجاد حس آرامش در بدن و کنترل اعصاب باعث گرم شدن پا می شود و در کاهش استرس که یکی از عوامل سردی دست و پاست نیز نقش موثری دارد. علت بی حسی پا چیست؟ باعث بی حسی پا و سوزن سوزن شدن پا می شوند، به عنوان مثال عوارض داروها بر اعصاب فشار وارد کرده و باعث سر شدگی و مورمور پا یا سوزن سوزن میشوند، مواردی از جمله عوارض داروهای شیمیایی، سر شدگی پا از طریق آسیب فیزیکی به اعصاب و ستون فقرات یا بیماریهای پوستی که برخی علائمشان گزگز یا احساس خارش و سوزن سوزن شدن است.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بهترین متخصص ارتوپد تهران لطفا به بازدید از وب سایت ما.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد