همه چیز در مورد بارداری، زایمان و زایمان


جهل، ناآگاهی و بدتر از آن ناآگاهی، ریشه و عامل بسیاری از مشکلات و نگرانی های ما در دوران بارداری است. به همین منظور تیم ماترشو با گردآوری نکات مفید در اخبار بارداری و کاربرد ماترشو سعی در رفع مشکلات شما و خانواده شما در دوران بارداری دارد. این واقعیت را فراموش نکنید که دانستن بیشتر نگرانی ها را از زندگی دور می کند، پس هرگز این جمله را که جهل آرامش است باور نکنید، زیرا نادانی عواقب بی شماری دارد که گاهی قابل پرداخت نیست.

قبل از بارداری

وقتی باردار هستید باید بدانید و آماده شوید. با انجام اقدامات قبل از بارداری، می توانید برای شروع یک بارداری سالم آماده شوید و با یک برنامه ریزی دقیق، ساده و روشن برای مراقبت از خود، خانواده کودک شما قوی تر خواهد شد.

آمادگی برای بارداری

یک بارداری سالم نیاز به آمادگی کافی قبل از اقدام به بارداری دارد. با آمادگی دقیق برای بارداری، می توانید وضعیت سلامتی خود را مشخص کنید و با شناخت زمان مناسب برای بارداری و علائم تخمک گذاری، شانس باردار شدن خود را افزایش دهید.

درمان پیشگیرانه

بارداری به بدنی سالم و آماده نیاز دارد. مراقبت های قبل از بارداری به مادر کمک می کند تا قبل از بارداری از سلامت و تناسب اندام خود مطلع شود. پزشک با انجام آزمایشات و معاینات لازم وضعیت سلامتی شما را بررسی می کند و مکمل های مورد نیاز شما را نیز تجویز می کند. همچنین رژیم غذایی مناسب، نگران نباشید، ورزش قبل از بارداری و ترک سیگار قبل از بارداری می تواند ضمن حفظ سلامت مادر و جنین در دوران بارداری، قدرت باروری مادر را افزایش دهد.

عقیمی

زمان بین تلاش برای باردار شدن و بارداری بسته به سن، شرایط جسمی و سبک زندگی در افراد مختلف متفاوت است. ناباروری علل و عوامل مختلفی دارد که مربوط به مردان، زنان یا هر دو است. در فرآیند تشخیص ناباروری، پس از ملاقات با پزشک متخصص، آزمایش های تشخیص ناباروری مورد نیاز است که در هر کدام از آنها جزئیاتی در مورد وضعیت باروری زن و مرد بیان می شود.

روش های درمان ناباروری کامل و پیشرفته در ایران وجود دارد، اما انتخاب روش مناسب برای درمان ناباروری به سن، وضعیت جسمانی و علت ناباروری شما و همسرتان بستگی دارد. علاوه بر این، قبل از انتخاب روش درمانی، بهتر است از هزینه درمان ناباروری مطلع شوید.

بارداری

مادر شدن با شروع تغییرات بارداری آغاز می شود. شاید بسیاری از خانم ها نگران این دوران باشند، اما اگر در دوران بارداری مراقب سلامت کلی خود باشید و به سبک زندگی سالم توجه کنید، می توانید بارداری راحت را تجربه کنید و در نهایت شاهد تولد یک نوزاد سالم باشید.

مراقبت های بارداری

مراقبت های دوران بارداری سلامت مادر و جنین را در دوران بارداری و بعد از آن تضمین می کند. آزمایشات قبل از تولد برای اطمینان از بارداری ایمن و طبیعی ضروری است. مراجعه به پزشک متخصص با انجام بررسی های لازم سلامت بارداری شما را تضمین می کند، اما دانستن کافی در مورد مراقبت از خود مهم است.

علاوه بر این موارد، افزایش وزن مادر از مواردی است که قابل توجه است و به معنای رشد مناسب کودک و سلامت زن در دوران بارداری است که برای هر زنی با توجه به خصوصیات ظاهری و قبل از بارداری متفاوت خواهد بود. سبک زندگی.

تقویم بارداری هفته به هفته

پاسخ در مورد بارداری فعلی شما مثبت است. علائم و نشانه های بارداری قابل مشاهده است و زمان آن فرا رسیده است که شما، مادر باردار، کاملاً از تغییرات بدن خود و نحوه رشد کودک خود آگاه شوید. با افزودن اطلاعات مربوط به آزمایشات، معاینات، معاینات سونوگرافی و زمان های لازم درمان هر هفته می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بارداری و مرحله رشد جنین به دست آورید تا بتوانید به جنبه های سلامتی خود توجه بیشتری داشته باشید. زندگی برای داشتن یک بارداری سالم و یک دوره خوب.

3 ماه اول بارداری

سه ماهه اول بارداری در واقع آغاز شکل گیری و تکامل جنین شماست. با دانستن نحوه رشد و بلوغ نوزادتان از هفته چهارم تا چهلم جنین، می توانید اطلاعات دقیق تری از تغییراتی که در این سه ماه در بدن مادر ایجاد می شود به دست آورید، مانند: از هفته چهارم تا دهم. هفته سوم بارداری با آزمایش های لازم برای سه ماهه اول بارداری بیشتر آشنا شوید. همچنین می توانید تمام هفته های بارداری و رشد جنین خود را با تصاویر مشاهده کنید و نکات مهم اپلیکیشن بارداری مادر را بخوانید.

سه ماهه دوم بارداری

از هفته چهاردهم تا هفته هفتم بارداری، سه ماهه دوم بارداری نامیده می شود. روند تغییرات در بدن مادر در سه ماهه دوم بارداری آشکارتر می شود. اندام های بدن نوزاد در حال شکل گیری است و تا پایان سه ماهه دوم، صدای مادرش را خواهد شنید. علاوه بر درک مرحله به مرحله روند رشد جنین و تغییرات بدن مادر، توجه به عوارض بارداری، پیروی از سبک زندگی سالم و انجام معاینات و آزمایشات لازم برای داشتن بارداری طبیعی و سالم

سه ماهه سوم بارداری

با شروع سه ماهه سوم بارداری که بین هفته 28 تا 40 بارداری است، تغییرات بدن مادر به وضوح مشخص می شود و رشد کودک کاملتر می شود. با نزدیک شدن به موعد مقرر، می توانید در سه ماهه آخر بارداری با کسب اطلاعات در مورد رشد کودک و توجه بیشتر به تغییرات و علائم بدن و همچنین توجه به مراقبت از خود، خود را بشناسید. علائم غیر معمول و خطرناک و مراقبت های پزشکی و درمان لازم را انجام دهند.

عوارض شایع بارداری

در دوران بارداری مشکلات و مشکلاتی همراه با تغییرات جسمی و روحی برای زنان باردار به وجود خواهد آمد. از عوارض شایع دوران بارداری می توان به عوارض جسمی مانند کمردرد در دوران بارداری و عوارض روحی مانند اختلالات خلقی و اختلالات خواب اشاره کرد. با آگاهی از این عوارض و استفاده از راهکارهای مناسب برای مقابله با آنها می توانید از شدت این عوارض در دوران بارداری بکاهید.

خطر بالای بارداری

حاملگی های پرخطر به معنای وجود عوارض و مشکلات جدی است که می تواند منجر به سقط جنین شود. برخی از عوارض بارداری شرایط پیچیده و خطرناکی را ایجاد می کند که می تواند بر سلامت مادر و نوزاد تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، فشار خون بالا در دوران بارداری، آکنه و خونریزی واژن می تواند از عواملی باشد که باعث زایمان زودرس می شود.

بیماری های مختلف در دوران بارداری می تواند سلامت مادر و جنین را در شرایط خطرناکی قرار دهد. دانستن بیماری های عفونی و نحوه پیشگیری از آنها به شما کمک می کند تا از این خطرات بیشتر آگاه شوید. شناخت برخی از بیماری های اساسی مانند تیروئید و دیابت در کنترل و مدیریت این بیماری ها موثر نخواهد بود.

غذای بارداری

همراه با دو مبحث رژیم غذایی و ورزش، یکی از مهم ترین مولفه های سبک زندگی سالم در دوران بارداری است. علاوه بر مشورت با پزشک، اطلاع از رژیم غذایی سالم مادر، مکمل های غذایی در دوران بارداری و پرهیز از مصرف غذا، می توانید به فکر مدل مناسبی برای رژیم بارداری خود باشید و در مورد مصرف مایعات و چای بیشتر بدانید.

زیبایی و تعادل در دوران بارداری

دانستن ورزش های مناسب و تناسب اندام در دوران بارداری تاثیر مستقیمی بر سلامت شما دارد. حفظ یک برنامه ورزشی متعادل در دوران بارداری و دانستن تاثیرات آن در کاهش درد و تقویت عضلات شکم، پشت و لگن تاثیر بسزایی در سلامت جسمی و روحی در حین و بعد از زایمان دارد. البته نباید فراموش کنیم که توجه به ممنوعیت های ورزشی در دوران بارداری نیز برای حفظ سلامتی خود و نوزادتان ضروری است.

در دوران بارداری علاوه بر تغذیه مناسب و ورزش، مراقبت از پوست و مو بهتر است زیرا تغییر وضعیت پوست و موی خانم ها بخشی از تغییرات فیزیکی ارگانیسم در دوران بارداری است و همچنین استفاده از روش های مناسب. حفظ زیبایی و سلامت پوست برای مادران از نظر جسمی و روحی بسیار مهم است. برای این منظور باید به خوبی از پوست خود مراقبت کنید، لوازم آرایشی مناسب را یاد بگیرید، از ناخن های خود مراقبت کنید و موهای زائد را از بین ببرید.

وضعیت اشتغال در دوران بارداری

مشکلات ناشی از کار در دوران بارداری بسیاری از زنان شاغل را نگران می کند. در این دوره کار زنان و حوزه اجتماعی زندگی با تغییراتی همراه خواهد بود. این تغییرات و به دنبال آن چالش های جسمی و روحی در این دوران می تواند مادر شاغل را خسته و آسیب پذیر کند یا در محیط کار با مشکل مواجه شود. مراقبت از سلامت بدن و مقابله با سختی های محیط کار به شما کمک می کند تا در محل کار احساس بهتری داشته باشید. همچنین با آگاهی از عواقب شرایط مضر کار و مقررات کاری مانند مرخصی زایمان در دوران بارداری، به سلامت خود و نوزاد آینده خود توجه بیشتری داشته باشید.

رابطه جنسی در دوران بارداری

آمیزش در دوران بارداری علاوه بر حفظ سلامت مادر و جنین می تواند نیازهای عاطفی و جنسی زوجین را برطرف کند. در دوران بارداری، زندگی جنسی شما ممکن است تغییر کند، اما افزایش اطلاعات در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری، نه رابطه جنسی، و دانستن برخی از تغییرات در زندگی جنسی مردان پس از پدر شدن، نگرانی شما را کاهش می دهد.

زایمان

با نزدیک شدن به ماه های پایانی بارداری، بزرگترین نگرانی شما تولد نوزاد و انتخاب روش صحیح زایمان خواهد بود. تولد مبارک نیاز به دانش از پیش تعیین شده دارد. بنابراین بهتر است با تحقیق و دانستن، درک وسیعی از زایمان طبیعی و سزارین داشته باشید و آگاهی از عوارض احتمالی زایمان و برنامه ریزی بر این اساس، پذیرش تولد فرزندتان را آسان می کند.

تولد طبیعی

زایمان طبیعی قدیمی ترین روش زایمان است که با پیشی گرفتن از سزارین، تاثیر مثبتی بر بهبودی زودهنگام مادر و رشد خوب کودکان و سلامت آنها دارد. با دانستن علائم شروع زایمان می توانید اطلاعات دقیقی از درد هنگام زایمان به دست آورید. همچنین، دانستن نحوه زایمان طبیعی به شما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه کاهش درد زایمان و آمادگی بهتر داشته باشید.

زایمان سزارین

امروزه معمولاً برای مادران باردار تمایل به سزارین بدون دلایل پزشکی وجود دارد، اما اکثر پزشکان اصرار دارند که از سزارین جز در موارد ضروری اجتناب شود، اگرچه گاهی اوقات سزارین با توجه به وضعیت سلامتی، انتخاب مناسبی برای زایمان است. وضعیت زنان باردار و سلامت آنها فرزندان..

همچنین حتی اگر قصد زایمان دارید، می توانید طبق ارزیابی پزشک، نوزاد خود را به روش سزارین به دنیا بیاورید. بنابراین بهتر است مزایا و معایب این روش را نسبت به زایمان، نحوه انجام سزارین، روند بهبودی پس از جراحی و بهبود زخم ها بدانیم.

مشکلات زایمان

بسته به سلامت جسمانی زنان باردار و موقعیت جنین، گاهی اوقات احتمال بروز مشکلات زایمان برای مادر و نوزاد وجود دارد. بنابراین بهتر است به مواردی مانند طولانی شدن روند زایمان، نکاتی در مورد زایمان زودرس را بدانید و راه حل های مناسبی را برای مقابله با مشکلاتی مانند افسردگی پس از زایمان در نظر بگیرید.

پس از زایمان

دانستن نکات برجسته روزانه پس از تولد برای هر مادر یا حتی پدر ضروری است. داشتن آگاهی کافی از دانش به روز مربوط به سلامت مادران پس از زایمان و دریافت اطلاعات کافی در مورد سبک زندگی صحیح، برای گذراندن بهتر دوران نقاهت و مراقبت از زایمان، تغذیه پس از زایمان، زیبایی و تناسب اندام پس از زایمان، روابط و فعالیت های اجتماعی. و کار بعد از زایمان، نحوه شیر دادن به نوزاد، مشکلات شیردهی و عوارض شیردهی می تواند نقش مهمی در بازگشت شما به زندگی سالم قدیمی داشته باشد.

رجوع به مقاله:  https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد